Nowa działalność
Dla osób, które zamierzają otworzyć własną działalność gospodarczą oferujemy:
- pomoc w pisaniu wniosków na otwarcie firmy z UP lub bezpośrednio z Funduszy Unijnych
- sporządzenie dokumentów rejestrowych, rejestracja CEIDG online
- analizę wyboru odpowiedniej formy opodatkowania,
- pomoc w ustaleniu PKD,
- sporządzenie deklaracji VAT-R,
- pomoc w wystawianiu pierwszych faktur dokumentujących sprzedaż.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych:
- opracowanie zakładowego planu kont,
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
- sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego (CIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT),
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wraz z miesięcznym naliczaniem amortyzacji,
- sporządzanie bilansów, rachunków zysków i strat,
Podatkowa księga przychodów i rozchodów:, ryczałt, karta podatkowa:
- prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów, ewidencji ryczałtu, karty podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- doradztwo w zakresie możliwości wyboru jednej z powyższych form ewidencji,
- sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego (PIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT),
- ewidencja środków trwałych oraz opracowanie i aktualizacja planu amortyzacji,
Obsługa podatkowa:
- sporządzanie wymaganych prawem deklaracji podatkowych (m.in. PIT, VAT),
- pełna dokumentacja niezbędna do weryfikacji wyliczonych zobowiązań podatkowych,
- doradztwo w zakresie wyboru formy opodatkowania,
- prowadzenie korespondencji z urzędami w imieniu Podatnika
- reprezentacja przed urzędami w zakresie objętym udzielonym pełnomocnictwem (bieżące wyjaśnienia, obsługa przeprowadzanych kontroli),
Rozliczenie ZUS za właściciela/właścicieli:
- sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych,
- sporządzanie deklaracji rozliczeniowych,
- stała współpraca z ZUS w ramach udzielonego pełnomocnictwa,
Kadry i płace :
- prowadzenie kompletnych akt osobowych pracownika,
- wykonanie dokumentów nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
- prowadzenie kalendarza pracowniczego, szczególnie urlopów wypoczynkowych, chorobowych czy macierzyński oraz innych spraw z tym związanych,
- wykonanie dokumentacji przebiegu zatrudnienia, wynagrodzenia (zaświadczenia o zarobkach – BANK, MOP-s, itp.)
- deklaracje PFRON
- dopilnowanie rejestru badań lekarskich i szkoleń BHP,
- prowadzenie zatrudnienia osób w ramach umów cywilnoprawnych (umowy zlecenia, umowy o dzieło),
- szkolenia BHP dla pracowników i pracodawców,
- obsługa kontroli Państwowej Inspekcji Pracy i ZUS,
- wykonanie list płac z umów o pracę,
- utworzenie list płac z umów cywilnoprawnych,
- dopilnowanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych wysyłanych oraz imiennych raportów miesięcznych do ZUS,
- przesłanie dokumentów podatku dochodowego od pracowników do Urzędów Skarbowych (PIT-11, PIT-40),
- wykonanie całorocznego obliczenia podatku ( PIT-4R).
Rozliczenie VAT dla rolników:
Działalność rolnicza nie jest działalnością gospodarcza w tradycyjnym pojęciu. Nie jest też działalnością w świetle Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która reguluje zasady prowadzenia działalności gospodarczej. Działalność rolnicza jest co do zasady zwolniona z VAT, jednak to rolnik może samodzielnie podjąć decyzję o rezygnacji ze zwolnienia i stać się czynnym podatnikiem VAT. Decydując się na status czynnego podatnika VAT można uzyskać wymierne korzyści finansowe. Większość kosztów które ponosi rolnik takich jak: zakup paliwa do ciągnika, pasz dla zwierząt, środków ochrony roślin, nawozów czy zakup nowego sprzętu obciążone są wyższą stawką podatku w porównaniu do podatku VAT ze sprzedaży produktów rolnych, dlatego w przypadku niezbyt wysokiego zysku praktycznie zawsze otrzymuje się zwrot podatku VAT- nawet nie inwestując. W przypadku każdej inwestycji przejście na podatek VAT winno być decydującym czynnikiem determinującym finansową opłacalność tego kroku. Moje biuro oferuje rolnikom pomoc w prowadzeniu całej dokumentacji tak żeby jedynym obowiązkiem było zbieranie faktur zakupowych i wystawianie faktur sprzedaży.
Fundacje, Stowarzyszenia oraz szkoły niepubliczne
- w pełni profesjonalne usługi księgowe dla stowarzyszeń i fundacji
- doświadczenie w prowadzeniu księgowości stowarzyszeń
- doświadczenie w prowadzeniu szkół oraz przedszkoli niepublicznych prowadzonych przez Stowarzyszenia.
- Perfekcyjne przygotowywanie pełnej dokumentacji rachunkowej oraz kadrowo -płacowej
- Terminowe rozliczanie dotacji publicznych ( subwencje) oraz unijnych
- Przygotowywanie sprawozdań SIO oraz GUS
- Rzetelne oraz obrazowe przygotowywanie sprawozdań rocznych dla zarządu
- Możliwość przedstawienia danych na walnym zebraniu
- Współpraca z dyrektorami/ prezesami podczas zamknięcia roku – wydatkowania dotacji
- Możliwość dojazdu po dokumenty oraz wymianę informacji
Gwarancja wysokiej jakości usług!
Najem prywatny:
Wynajmując nieruchomość czy też ruchomość często nie zdajemy sobie sprawy iż rodzi to również obowiązek podatkowy. Urzędy Skarbowe coraz bardziej zainteresowane są takimi sprawami i kontrolują podatników w tej kwestii, dlatego w ramach najmu prywatnego oferuję dobór odpowiedniej formy opodatkowania wraz z prowadzeniem całej dokumentacji niezbędnej do wyliczenia zobowiązania podatkowego które może być niewielkie a rodzić większe i poważniejsze konsekwencje w przypadku utajenia takiego najmu.
Obsługa GIODO:
- Tworzenie regulaminów oraz polityki bezpieczeństwa
- Posiadamy aktualne szkolenia dla ABI,
Fundacje, Stowarzyszenia oraz szkoły niepubliczne:
- w pełni profesjonalne usługi księgowe dla stowarzyszeń i fundacji
- doświadczenie w prowadzeniu księgowości stowarzyszeń
- doświadczenie w prowadzeniu szkół oraz przedszkoli niepublicznych prowadzonych przez Stowarzyszenia.
- Perfekcyjne przygotowywanie pełnej dokumentacji rachunkowej oraz kadrowo -płacowej
- Terminowe rozliczanie dotacji publicznych ( subwencje) oraz unijnych
- Przygotowywanie sprawozdań SIO oraz GUS
- Rzetelne oraz obrazowe przygotowywanie sprawozdań rocznych dla zarządu
- Możliwość przedstawienia danych na walnym zebraniu
- Współpraca z dyrektorami/ prezesami podczas zamknięcia roku – wydatkowania dotacji
- Możliwość dojazdu po dokumenty oraz wymianę informacji
Gwarancja wysokiej jakości usług!
TELEFON KONTAKTOWY
510 836 159 LUB 733 993 444
ADRES E-MAIL
biuro@zameta.pl